Aitona i Fruiturisme us conviden a gaudir aquest cap de setmana de la boira PDF Imprimeix Correu electrònic

Coincidint amb la commemoració de la festivitat de Sant Antoni Abat l’Ajuntament organitzarà diumenge 15 de gener un programa d’activitats per a totes les edats. Entre les propostes destaca l’elaboració d’un nou producte gastronòmic -el pa de Sant Antoni d’Aitona- i una caminada solidària amb mascotes.

 

Cartell_1


Entrats de ple al mes de gener i amb l’arribada del nou any, comença a Aitona la campanya turística d’hivern de Fruiturisme. I ho fa aquest cap de setmana coincidint amb la commemoració de la tradicional diada de Sant Antoni Abat.

 

L’Ajuntament ha organitzat per a l’ocasió un programa d’activitats lúdiques i culturals obert a tota la població i que tindran lloc el diumenge 15 de gener. Des del consistori es fa una crida a tots els veïns i veïnes a participar-hi. Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona, destaca que “Sant Antoni Abat és una festivitat molt nostrada al nostre país i és una ocasió única per a seguir dignificant i donant a conèixer arreu el nostre patrimoni i el paisatge amb boira aitonenc, i per a seguir ampliant el projecte de Fruiturisme amb noves iniciatives”.

 

El programa d’activitats de Sant Antoni Abat començarà a les 09 h amb un esmorzar popular al camp municipal de futbol, consistent en un entrepà de llonganissa.

 

A continuació, a les 09.30 h, serà el torn per a una de les grans cotes del cap de setmana: la primera edició de” L’Emboira’t”, la “Caminada solidària amb la teva mascota”. Es tracta d’un recorregut de cinc quilòmetres per l’entorn del municipi i que tindrà com a punt de sortida el Pavelló Poliesportiu. L’activitat té un preu de 5€ i les inscripcions es poden fer de forma anticipada a les oficines de l’Ajuntament o el mateix dia de l’esdeveniment, a les 09 h, al Pavelló Poliesportiu. La caminada, a més, tindrà un rerefons solidari, ja que es podrà fer un donatiu de 3€ que s’entregarà a la protectora d’animals de Seròs. Durant la jornada, a més, també s’habilitaran paradetes per a poder adquirir productes per a les mascotes.

 

Cartell_2

 

Ja al migdia, a les 12 h, l’activitat es traslladarà a la plaça de la Creu on es farà la benedicció d’animals i pans; i la festivitat clourà a les 12.30 h amb la missa a l’església de Sant Antolí.

 

A l’acte de benedicció d’animals i pans, a més, els veïns i veïnes que ho desitgin podran beneir un pa molt especial. I és que una altra de les gran novetats amb les que la celebració de Sant Antoni Abad arriba sota el braça a Aitona és l’elaboració d’un nou producte gastronòmic pioner a casa nostra: el pa de Sant Antoni d’Aitona. Aquest pa ha estat elaborat al Forn de Casa l’Antolí -amb la col·laboració de l’Ajuntament- i es podrà adquirir el dissabte 14 de gener en aquest mateix establiment.

 

93a91f5a-9da5-458b-ba37-455108458d64

 
© 2011 Ajuntament d'Aitona | Serbert Informàtica SL web masters
Copyright © 2023 Ajuntament d'Aitona. Tots els drets són reservats.
Joomla! és un programari lliure distribuït sota la llicència GNU/GPL.