La campanya, que es durà a terme del 26 de febrer al 27 de març, tornarà a oferir visites lliures i rutes guiades pels camps i el patrimoni local i es complementarà amb un ampli programa d’activitats lúdiques paral·leles.

Aquest dimecres 8 de febrer, en una roda de premsa a la seu de la Diputació de Lleida, l’Ajuntament d’Aitona ha presentat la nova campanya de la temporada de floració del 2023, que a partir del 26 de febrer -i fins al 27 de març- oferirà un ampli catàleg d’activitats i rutes guiades i visites pels camps fruiters, per l’entorn natural i pel patrimoni del municipi.
Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona, avança que “l’any passat ja vam recuperar la normalitat després de la pandèmia i per aquest 2023 volem donar un pas més encara. Ho tenim tot preparat perquè la d’enguany sigui una campanya històrica. Volem recuperar l’esplendor que tenia el projecte abans de la pandèmia i estem convençuts que tornarem a assolir unes xifres d’assistència i de visitants sense precedents”.
Rosa Pujol, a més, afegeix que “per tot plegat, hem preparat una campanya molt ambiciosa. Un esdeveniment que consolidi Fruiturisme com el projecte turístic líder al territori i que dignifiqui i promogui com es mereixen els valors de la nostra pagesia i la història, cultura i entorn natural únic de casa nostra. Des d’aquí, doncs, vull aprofitar per a agrair al nostre pagesos, guies i voluntaris tota la seva col·laboració i implicació per a fer possible la campanya”.
Un ampli catàleg de propostes i activitats per a tots els públics
El tret de sortida a la campanya 2023 el donarà la segona edició de la Trobada de tractors i cotxes antics, que tindrà lloc el 26 de febrer. Durant la jornada hi haurà una  concentració de tractors i cotxes antics al Pavelló Poliesportiu, un esmorzar popular, una gimcana de tractors a la plaça de Fruites Agustí Llop i un recorregut pel poble de cotxes i tractors.
Ja entrats al mes de març, el cap de setmana següent, els grans atractius seran la primera jornada de Blossom i la XI Caminada Popular. La jornada de Blossom -una de les grans novetats d’aquesta edició- tindrà lloc el dissabte 4 de març i permetrà a tots els seus participants, de la mà de Judith Calzada i Marina Cerdá, connectar amb la natura a través de propostes com un brunch, una visita a la cova del Pare Palau i als camps, i sessions de meditació, Hatha, relaxació i xacres. I l’endemà, diumenge 5 de març, agafarà el relleu l’onzena edició de la Caminada Popular, una de les activitats més tradicionals de la campanya i que un any més tindrà un component solidari a través del Centre d’Iniciatives Solidaries Ángel Olaran. La caminada oferirà tres recorreguts diferents i permetrà caminar entre els arbres en flor gaudint d’una experiència única per als sentits.
I el cap de setmana següent, 18 i 19 de març, serà el torn per a una cargolada solidària en favor de les Germanetes dels Ancians Desemparats -una proposta que torna a celebrar-se al poble després d’alguns anys d’absència- i una bicicletada familiar. Ambdós esdeveniments tindran lloc el diumenge 19 de març al matí. I el 25 de març, com a acte de cloenda, hi haurà l’actuació d’un grup de versions i un discjòquei en un esdeveniment adreçat als més joves.
Mentrestant tots els dissabtes i diumenges de març Fruiturisme oferirà dues propostes molt interessants a tots els visitants. Els dissabtes 4, 11 i 18, una ruta fotogràfica per a gaudir de la posta de sol; i els diumenges 5, 12, 19 i 26 de març, una ruta amb mascotes.
Al llarg dels pròxims dies, a més, també es descobriran diferents novetats i sorpreses. I, finalment, durant aquesta campanya de la flor es presentarà un nou producte gastronòmic: les magdalenes “Oh! El petit pecat d’Aitona” i “Oh! El petit plaer d’Aitona”. Es tracta d’unes petites magdalenes farcides -unes de préssec i altres de xocolata- elaborades pels productors locals Ca la Kika, Pangea i Rustik.
Nou web i app de Fruiturisme
El nou web i app (disponible per a sistemes Apple i Android) de Fruiturisme, impulsats a finals del 2022, s’estrenaran enguany en el seu primer gran escenari: la campanya de la flor. Ambdues plataformes digitals esdevindran la principal porta d’entrada i comptaran amb tota la informació sobre la campanya i el projecte; entre ella, el calendari d’activitats, el catàleg de rutes disponibles o un espai per a fer les reserves online de les diferents propostes que es duran a terme.
Diferents rutes guiades i lliures per a gaudir de l’espectacle de la floració
Com cada any, un dels grans atractius que oferirà la campanya de la flor serà el catàleg de rutes guiades i visites lliures pels camps i per l’entorn natural i patrimonial d’Aitona. Recorreguts que es podran fer a peu o en bicicleta i entre els quals destaquen la ruta turística “Robert Capa a Aitona”, la passejada pel nucli antic d’Aitona, o “Aitona, bressol de sants”.
A més, enguany tampoc hi faltaran els vols en globus per a viure la màgia de la floració dels fruiters aitonencs des de l’aire. Tota la informació i la reserva d’entrades es pot fer a través del web www.fruiturisme.cat.
Finalment, durant la campanya també se seguirà potenciant la iniciativa “Apadrina un fruiter”, una acció pionera al municipi i que convida a qualsevol persona a apadrinar un arbre fruiter dels camps d’Aitona. Per a apadrinar un arbre fruiter d’Aitona només cal accedir al web www.aitonaapadrinamentfruita.com i emplenar un senzill formulari. |