|
El Ple municipal aprova una moció en defensa de l’autonomia local i en contra de la nova Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local, que retalla sensiblement les competències dels ajuntaments.
El passat 31 de desembre de 2013 va entrar en vigor la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local (LRSAL), una normativa que vulnera de forma clara l’Estatut de Catalunya en matèria d’organització territorial i arrabassa als ajuntaments bona part de les seves competències, convertint-los en instàncies merament administratives i sota control de l’Estat. La nova Llei significa una retallada competencial sense precedents que a la pràctica es traduirà en un retrocés en la qualitat de vida de les persones, atès que afectarà de ple bona part dels principals serveis que actualment es presten des dels ajuntaments, com ara l’educació, els serveis socials, l’abastament d’aigües, el tractament de residus, l’enllumenat públic, etc.
Davant d’aquesta ofensiva les entitats municipalistes i els sindicats han iniciat una campanya d’informació a la ciutadania sobre els efectes de la nova Llei i en defensa del món local. Poc a poc, els ajuntaments del país s’estan sumant a aquesta campanya mitjançant l’aprovació de mocions en defensa de l’autonomia local i en contra de la retallada de competències que suposa la LRSAL.
L’Ajuntament d’Aitona comparteix plenament la visió de les entitats municipalistes i creu fermament en la necessitat de salvaguardar el paper dels ajuntaments com a principal agent prestador de serveis de proximitat a la ciutadania. És per això que el passat dimarts 25 de febrer el Ple municipal va aprovar una moció en defensa de l’autonomia local. A banda de rebutjar la LRSAL i defensar les competències dels ajuntaments, la moció aprovada insta l’equip de govern a fer els tràmits pertinents per tal d’interposar conflicte contra la nova Llei, convertint el nostre municipi en un dels primers que dóna aquesta passa.
Un cop finalitzada la sessió plenària, l’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, va mostrar-se molt satisfeta per la gran majoria obtinguda en la votació i va definir la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local com a “un atac frontal contra la línea de flotació dels ajuntaments”, de qui va dir que “a més de patir una manca crònica de finançament, ara hauran de suportar una retallada de competències que pràcticament els buidarà de contingut”.
|